Drivteknik.nu

 

Hem / Nyheter

Bättre service till Danfoss kunder med hjälp av seminarier

11.09.2009
Danfoss håller en serie seminarier tillsammans med grossister från Europa för att hitta sätt att förbättra kundservicen. Seminarierna, som hålls från juni till november 2009, kommer att hjälpa både Danfoss och grossisterna att hitta nya sätt att ge mer skräddarsydd kundservice. Bygga bättre förhållanden tillsammans Omsorg om kunden är högsta prioritet för Danfoss, och seminarierna har utformats för att öka omsorgen om kunderna genom att identifiera vad kunderna vill ha. Danfoss bidrar med kunskap om produkter och tillämpningar, medan grossisterna bidrar med erfarenhet av sin marknadssituation och sina kunder. Genom att kombinera dessa två bör grossisterna kunna leverera bättre service till kunderna. För att seminarierna verkligen ska göra nytta måste de ha tydliga målsättningar. Därför kommer grossisterna att välja två till tre värden, exempelvis logistik, utbildning, kundstöd eller marknadsföring. Sedan kommer de med Danfoss hjälp att tillämpa dessa på sina kundportföljer. Det första seminariet, som hölls i juni, har redan genererat värdefulla resultat. En dansk grossist som valde marknadsföring är nu integrerad i Danfoss IT-system – det innebär att information om alla Danfoss produkter automatiskt uppdateras på grossistens hemsida. Och en norsk grossist har nu satt upp ett team som enbart är inriktat på kontot för Danfoss, med målsättningen att förbättra servicen till kunderna. När seminarieserien har avslutats i slutet av 2009 kommer Danfoss att sprida de bästa erfarenheterna till alla grossister som deltagit. Det ser redan ut som att kunderna kommer att märka skillnaden med förbättrat kundstöd och bättre service från grossisterna. Och intresset för seminarierna har spridit sig, för även grossister i Asien och Nordamerika vill ha information – så var du än befinner dig kommer din grossist att tänka på dig. Kontakta gärna våra lokala försäljningschefer hos Danfoss Industrial Automation för mer information Av Joakim Johansson, Regional Sales Director
 
 

Copyright © Drivteknik.nu 2007-2018. All rights reserved.